Søg på arkitekt

 

Et fløjlsblødt køkken fra Invita


28-10-2010 14:36:00
 




 




 




 
print
Invita siger farvel til det maskuline køkkendesign. Nu er det slut med skarpe hjørner og hårde former, for den internationale tendens med organiske former er nået frem til de danske køkkener. Som den første danske køkken-kæde lancerer Invita den 1. november det runde køkken som et modspil til den maskuline stilart med lige linjer, der har præget køkkenindretningen de seneste 20 år. ”Vi vil gerne tilbyde danskerne et mere blødt og feminint look til køkkenet, der passer til den internationale bevægelse mod det runde og venlige,” fortæller marketing- og innovationsdirektør Helle Fyllgraf fra Invita A/S.

Hvad skal køkkenet hedde?
Hun peger på årets designmesse i Milano, hvor udstillingerne var præget af runde former både i forhold til køkkener og øvrige møbler. De bløde former indbyder til kærtegn, og Invitas nyhed har derfor arbejdstitlen ”kæle-køkkenet”. Det er dog ikke det endelige navn. Køkkenproducenten vil gerne have kunderne og andre interesserede til at komme med deres bud på, hvad det nye køkkens navn skal være og opfordrer, gennem kortfilm på YouTube og invita.dk, folket til at komme med deres forslag. Hvad synes du?

Kom selv og se
Introduktionen af det nye køkkendesign med runde hjørner sker i weekenden den 6.-7. november, hvor alle landets 30 Invita-butikker holder åbent hus. Der er rig mulighed for at se nærmere på det nye design og få stillet nysgerrigheden. Det afrundede køkken fås i både sort, modehvid og nanohvid, som er Invitas nye, kridhvide farve, og overfladen kan vælges i både mat og højglans. Der er altså masser af muligheder for at præge køkkenet, så det bliver lige, som man ønsker sig. Det er også oplagt at bruge dele af det runde køkken som element i et mere traditionelt køkken. For eksempel en afrundet og organisk køkkenø, hvor de naturlige former giver et let og svævende udtryk.

Dristigt design kræver modige købere
Invita forventer at køberne til det nye køkken vil være at finde blandt kunder i alle aldre, mens en interesse for design og modet til at vælge noget helt nyt er en forudsætning, hvis man skal falde for det bløde køkken. For det er nyt og temmelig anderledes. ”Vores koncept bygger på, at vi er innovative og designer personlige køkkener. Derfor ser Invita det som naturligt at være først i Danmark med den nye tendens og give vores kunder en ekstra valgmulighed, der er helt anderledes i forhold til, hvad der tidligere er set i forbindelse med køkkenindretning herhjemme,” siger marketing- og innovationsdirektør Helle Fyllgraf fra Invita A/S.


Skrevet af Mie Arnemand Nielsen
E-mail: info@moebelbasen.dk
Website:
 
 
tilbage

Sitemap - mail: info@moebelbasen.dk